woensdag 3 september 2014

Recept: Australische (en goddelijke) chocoladetaart

Iedereen heeft een favoriete taart. Dit is de mijne. 
Een beetje omdat het een recept is uit Australië, maar vooral omdat het een taart is met chocolade. Veel chocolade. 


Wat heb je nodig voor de taart?

  • 250 gram margarine (bakken en braden)
  • 200 gram smeltchocolade (Callebaut-fondant)
  • 330 ml halfvolle melk
  • 440 gram kristalsuiker
  • 1 theelepel vanille-aroma
  • 260 gram zelfrijzende bloem
  • 25 gram cacaopoeder
  • 2 eieren
Wat heb je nodig voor de chocoladelaag?
  • 160 ml room (mag van Alpro zijn)
  • 400 gram smeltchocolade (Callebaut-fondant)
Hoe maak je het?
  1. Doe de margarine in een steelpan. Smelt deze, samen met de chocolade, op een zacht vuur.
  2. Voeg de suiker en het vanille-aroma toe en roer goed.
  3. Voeg de melk toe en roer goed.
  4. Zet de steelpan even in koud water. Roer in het mengsel tot het is afgekoeld. Opgelet! Er mag geen water bij het mengsel komen.
  5. Voeg de bloem toe en roer goed.
  6. Voeg nadien ook het cacao-poeder toe.
  7. Ten slotte voeg je de eieren toe.
  8. Giet het mengsel in een ronde vorm. De vorm wordt bekleed met bakpapier.
  9. Bak in een heteluchtoven van 150°C voor ongeveer 1 uur.
  10. Laat de taart afkoelen en maak ondertussen de chocoladelaag.
  11. Doe de room, samen met de chocolade in een steelpan en verwarm op laag vuur. Roer goed!
  12. Als de taart volledig is afgekoeld, giet je dit mengsel op de taart.

26 opmerkingen:

  1. Jeetje! Ik kwijl al bij het zien van deze foto's haha! Wat ziet
    dat er toch heerlijk uit, YUM! :-)

    xoxo
    www.its-dash.com

    BeantwoordenVerwijderen
  2. jawatte ..
    ik moet al slikken als ik de foto zie! :-))

    dit receptje neem ik met plezier mee, céline! :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mjammie, chocoladetaart! net wat ik nodig heb Céline, deze lekkernij verzoet een heleboel problemen, bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo moet een chocoladetaart er uit zien! Ik wil niet eens weten hoe veel calorieën hier in zitten... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh my, dit had ik in de ochtend niet moeten zien. Ziet er geweldig uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Kwijl. Haha. Ziet er onwijs lekker uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Weer iets met chocola... Hmmmmmm<3

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh wow, hier ga ik echt spontaan van kwijlen... Zalig!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. chocolade....laat maar komen Céline

    groeten

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh my god, ik begin spontaan te kwijlen als ik deze foto's zie, hoe heerlijk ziet dat eruit!
    Ik zou me gegarandeerd ziek eten hieraan, ik ben gek op chocolade!

    X Sara

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mmmm... wat ziet deze taart heerlijk uit. Mooi gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wow, dat ziet er echt overheerlijk uit! :D

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik ben niet zo'n fan van chocoladetaart, maar ik denk dat mijn zus heel blij gaat zijn met dit recept :)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oh damn! Ik begin er spontaan wat van de kwijlen ^^

    x Aurélie

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Klinkt als een bommeke, maar dan wel een heerlijk bommeke!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Dat ziet er uit om vooral verschrikkelijk veel buikpijn van te hebben nadat je de taart tot de laatste kruimel hebt opgepeuzeld en duimen en vingers hebt afgelikt!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Dit is heerlijk. 'k Ga 'm zeker eens proberen, want een chocoladeaddict sls ik kan dit niet aan haar neus voorbij laten gaan..!<3

    BeantwoordenVerwijderen
  18. dat ziet er echt superlekker uit! Dat moet ik ook een keer proberen te maken.

    BeantwoordenVerwijderen