zaterdag 13 oktober 2012

Bar Italiano

Het is je waarschijnlijk wel al opgevallen: de herfst is in het land.
Het is weer een typisch weertje voor België: regen, regen en nog eens regen.

Overal zie je de parapluutjes opnieuw verschijnen.
Gelukkig heeft dat ook een positief kantje: met het tikkelende geluid van de regen tegen de ramen, kan je weer gezellig genieten van een tas warme soep of een warm broodje. 

Nog niet zo lang geleden kwam er in Gent een nieuw ijswinkeltje tevoorschijn: 'Bar Italiano'. Ik ben er al een paar keer langs geweest en het ijs valt steeds weer in de smaak.
Heerlijk Italiaans ijs, wat wil je nog meer?

Misschien een tas warme soep en een warm broodje met dit herfstweer?
No problem, vanaf deze maand kan je in dit 'ijssalon' ook hiervan genieten. 

En dat wou ik wel eens uitproberen.

Er staan verschillende soorten panini's en soepen op de kaart, die elke dag veranderen. 
Ik koos voor de tomatensoep en een vegetarische panini.
Jammer genoeg stond dat laatste niet op de menu-kaart. Gelukkig waren de mensen heel vriendelijk en tot mijn grote verbazing toverde de kok op het moment een heerlijk vegetarisch broodje tevoorschijn met gegrilde aubergine en mozzarella. En dat deed hij allemaal met de glimlach. we kregen zelfs een extra grote portie soep, omdat we iets langer moesten wachten (echt niet zo lang).




Eerst en vooral mijn excuses voor de foto's: ze hebben een niet te hoge kwaliteit, doordat ik mijn camera niet bijhad. Ochja, lang leve de GSM!
De soep was lekker (en erg warm!), jammer genoeg was ze iets te zout. 
Het broodje was héérlijk, echt waar. Leuk dat ze voor mij speciaal een ander broodje hebben gemaakt. Goed van grootte, lekker van smaak en krokant gebakken.

En voor degene die ik ook wel eens willen weten hoe het ijs er daar uitziet, hier heb je een foto van de coupe vers fruit die we deze zomer hebben besteld: alweer heerlijk! (vooral het ijs met Limoncello)



Meer informatie is te vinden op hun facebookpagina: klik hier.



16 opmerkingen:

  1. OH ik heb ook zin om er naartoe te gaan nu :) Mocht ik eens in Gent komen, weet ik waarnaartoe :D Die panini ziet er lekker uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. mmmmm, k zal daar ook eens moeten passeren :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha Céline,

    Wat een verwennerij, heerlijk zo in de herfst met een warme lunch.
    Ijs eet ik het hel jaar door. oma

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Weeral eentje om te onthouden om straks op een druilerige novemberdag in Gent betering te gaan zoeken! ;-)

    Groetje
    Willy

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ja, ik heb ook liever soep dan ijs met deze temperaturen.
    Ik vind de zomer het leukst.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. mmm, jij schuimt wel lekker die eethuis af :)
    dat er niks vegetarisch op zijn menu stond vindt ik in deze tijden al raar...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. I love panini, kan je ook makkelijk zelf maken :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ja de herfst is er weer, en alle leuke dingen die daarbij horen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een leuk idee van de ijswinkel om nu soep en panini's te gaan serveren! Ziet er heerlijk uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat ziet er lekker uit. Ik krijg er trek van :-).

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Het ziet er erg lekker uit!

    Ik volg je via bloglovin' :)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. lekker warm eten in een ijssalon...

    en waarom niet ?

    fijne avond

    ps : alles ok met dat examen,

    BeantwoordenVerwijderen