donderdag 25 december 2014

Recept: Paprikasoep

Zalig kerstfeest lieve lezers en veel succes vanavond op het kerstdiner! En voor degene die niet zelf koken: smakelijk en vergeet niet om er vooral van te genieten.
Op deze kerstdag heb ik reeds wat inspiratie voor een heerlijke soep op oudejaar. 

Wat heb je nodig?
  • 5 of 6 grote paprika's (rood en/of oranje)
  • 2 middelgrote uien
  • een halve aardappel
  • een scheutje sojaroom (gewone room mag ook)
  • Peper en zout
  • Oregano en basilicum
  • 1 liter groentebouillon
Hoe maak je het?
  1. Was de paprika's en snij deze in grove stukken.
  2. Pel de ui en snij deze in grove stukken.
  3. Schil de aardappel en snij deze in kleine blokjes.
  4. Stoof de uien lichtjes in wat olie of boter.
  5. Voeg de paprika's toe en laat 5 minuten verder stoven op een zacht vuur.
  6. Kruid met 1 koffielepel oregano en 1 koffielepel basilicum.
  7. Voeg de groentebouillon toe.
  8. Laat 25 minuten koken.
  9. Mix en kruid bij met peper en zout.

17 opmerkingen:

  1. Ik hou wel van paprikasoep. Mijn vrouw Kristel kan die heerlijk maken.

    Groetjes,
    Filip

    BeantwoordenVerwijderen
  2. lijkt simpel klaar te maken.
    Soep heb ik eigenlijk nog nooit gemaakt.
    Wens je ook fijne feestdagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wij hebben nog heel wat paprikareepjes over van ons kerstavond-diner. Perfect om deze soep mee klaar te maken, Celine!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk! Ik heb gisteren paprika-courgette soep gemaakt. Was ook lekker :-D

    Merry Christmas!

    xoxo
    Dascha

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat zie ter lekker uit, staat op het lijstje van moeten maken. Hoop dat je een leuke kerstdagen hebt gehad.

    Love As always
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
  6. je weet ons weer te verwennen, céline! :-))

    fijn weekend,

    BeantwoordenVerwijderen
  7. paprikasoep is lekker, maar ik koop gewoon zo'n bakje verse groenten van de delhaize ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik weet niet waar je al die overheerlijke recepten vandaan haalt, maar ze gaan er bij mij goed in Céline, of beter gezegd, bij mijn kokkie. Bedankt voor al die smakelijke suggesties waar je ons het hele jaar door op trakteerde!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. ohh dit is denk ik echt wat voor mij want ik ben dol op paprika
    Liefs Nathalie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. dat ziet er feestelijk uit Céline

    alvast een leuk eindejaar gewenst..

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik heb nog nooit van paprikasoep gehoord, laat staan dat ik het geproefd heb, haha. Toch lijkt het me wel wat :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik ben dol op paprika soep! Ziet er heerlijk uit. <3

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik hou niet zo van paprika, maar dit lijkt me toch wel lekker! xo

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Lekker paprikasoep! Met dit weer is soep sowieso lekker!

    BeantwoordenVerwijderen