maandag 16 mei 2016

Recept: Ontbijt vol energie

Voor ik het recept voor een ontbijt vol energie met jullie deel, wil ik jullie graag wat vertellen. Ik ben een eerlijk persoon en ik zal altijd eerlijk zijn, ook tegenover jullie, mijn trouwe en lieve lezers. Ik ben mijn blog meer en meer beginnen zien als een sleur. 
Voila, het is er uit. I said it. 
Hoe vaak heb je de kans om te leven? Eén keer. Inderdaad. Ik wil genieten van het leven en van àlle kansen die me worden gegeven. Dat wil niet zeggen dat ik een druk leven wil. Ik wil een onvergetelijk leven. 
Momenteel steek ik enorm veel tijd en leven in mijn blog. Elke woensdag en zondag komt er iets online. En dat komt er niet vanzelf. Er kruipt enorm veel tijd in een video maken of een recept schrijven en online plaatsen. Ik doe het nog steeds allemaal enorm graag, maar er is die sleur. De sleur en verplichting om elke week een recept te schrijven én te maken. En er zijn nog zo veel andere dingen die ik wil doen met de tijd die ik krijg. 
Oké, genoeg gefilosofeerd. Wat wil ik hier nu mee zeggen?
Wel, er zullen hier minder berichtjes gaan verschijnen. Af en toe mag je hier een receptje online verwachten. Dat zal ik zeker en vast blijven doen. Gewoon wat minder. Less is more.
Maar geen zorgen, op sociale media verdwijn ik niet. Gewoon, omdat ik het leuk vind om te delen. 
Je kan me dagelijks blijven volgen op Facebook, Instagram en Snapchat (cuisineceline). En het zal de moeite zijn, beloofd! Binnenkort ga ik naar Polen, Denemarken én maak ik mijn allergrootste droom waar. Ik ga namelijk een maand naar het verre Australië. 

Ps: de video's over de cruise blijven gewoon online komen elke woensdag. Niet op deze blog, maar wel op mijn Facebookpagina. Neem dus zeker eens een kijkje!

Liefs,
Céline





Wat heb je nodig? 

  • Havermelk (je kan dit ook vervangen door sojamelk, kokosmelk of halfvolle melk)
  • Diepvriesfruit (aardbei, bosbessen, frambozen)
  • 3 eetlepels havermout
  • Plantaardige yoghurt (je kan ook Griekse yoghurt gebruiken)
  • Superfood (naar keuze, te verkrijgen in Delhaize)
Hoe maak je het?
In dit recept kies je zelf de hoeveelheden, naar eigen smaak. Wil je een dikkere smoothie? gebruik dan wat meer yoghurt in verhouding met de melk.
  1. Gooi alles in de blender.
  2. Laat de blender het werk doen.
  3. Eventueel kan je de smoothie wat zoeter maken met suiker, stevia of ahornsiroop.
  4. Werk af met superfood.

14 opmerkingen:

  1. Bloggen moet iets zijn waar je super veel plezier in hebt en geen verplichting, als het een sleur begint te worden doe je er denk ik wel juist aan een klein stapje terug te zetten. Leuk receptje is dit ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, dit wil ik wel eens proberen! Ziet er echt lekker uit! Het is begrijpelijk! Soms zit ik ook te denken om een stapje terug te zetten :-)

    xoxo
    www.its-dash.com

    BeantwoordenVerwijderen
  3. begrijpelijk Céline

    maar op FB zit ik niet

    privacy weet je wel

    prettige dag

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Blij dat ik je niet 'helemaal' moet missen, Céline. 'k Wacht geduldig..., op af en toe een logje...
    Geniet..., want het leven is kort... !
    Lie(f)s.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. een verplichting mag dat bloggen niet zijn, Celine. Je moet het zo spontaan mogelijk doen.
    Ik heb wel een FB-account, maar dat is louter privé en hou ik graag zo

    BeantwoordenVerwijderen
  6. sleur mag het niet worden. Doen waar je zin in hebt. Ik volg je wel op FB.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ik zie wel waar je verschijnt, want je hebt hele goeie recepten en goeie tips

    BeantwoordenVerwijderen
  8. bloggen mag geen sleur zijn, céline! laat NIKS in je leven een sleur worden! ;-))

    geniet jij maar lekker van alles en iedereen die op je pad komt en wij ..
    zien je wel verschijnen wanneer jij daar zin in hebt! ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  9. dit is mijn ontbijt een paar keer per week,
    ik vind het heerlijk! en ook heel fijn;
    het vult goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Het is inderdaad belangrijk dat het bloggen geen verplichting wordt voor je, dus ik geef je gelijk, doe rustig aan en post wanneer het jou uitkomt in plaats van jezelf te verplichten een blogpost te plaatsen. Geniet dus maar lekker van alles wat je pad kruist - die reizen klinken echt fantastisch! Australië, wauw zeg... Ben benieuwd naar je avonturen! En dit ontbijtje ziet er echt heerlijk uit, ik zou echt eens moeten leren vroeger op te staan zodat ik tijd heb om zoiets te maken in plaats van een rijstwafel te eten op weg naar het werk ;)
    XO IMKE | Pastellics

    BeantwoordenVerwijderen
  11. neen, geen havermout. Mijn vrouw is er gek op, ik krijg het niet binnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ook voor bloggen geldt, doen wat goed voelt, en betekend dat voor jou minder berichtjes posten, dan is dat prima toch! Het blijft jouw leven, jouw blog!
    Een leuk ontbijtideetje!
    groetjes Mickey

    BeantwoordenVerwijderen
  13. lekker ontbijtje
    en ik had al gereageerd op je fb pagina wat betreft meer tijd nemen voor andere dingen. blijf je daar ook volgen , geniet vooral van het leven

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik begrijp je volkomen Céline, ook ik heb het de laatste moeilijk om me aan de pc te zetten en een postje klaar te maken. Door privé problemen kwam ik er niet meer toe en ook ik heb beslist om het gewoon te laten over mij komen en ik zie wel hoe vaak en hoe veel ik hier nog schrijf. Ik kom hier zeker nog langs bij jou, maar heb geen Facebook zodat ik je daar niet kan volgen. Veel succes nog met alles wat je doet en geniet van de mooie reizen.

    BeantwoordenVerwijderen