vrijdag 27 juli 2012

Test: Herbamare kruidenzout

Herbamare is een zeezout met verse kruiden en groenten van A.Vogel.
Een kruidenzout? Hm, iets om uit te proberen dus!

'Herbamare van A.Vogel is een 100% natuurlijke smaakmaker die zich uitstekend leent voor het op smaak brengen van gerechten. Het bestaat uit zeezout en 14 verschillende verse biologische geteelde groenten, tuinkruiden en specerijen. Verder maken de als kelp bekende zeewieren, die rijk zijn aan mineralen en jodium, Herbamare tot een waardevolle en heerlijk smakende verrijking van de maaltijd.'


Op deze manier wordt het kruidenzout beschreven op de site van A. Vogel. 
En die beschrijving was meer dan genoeg om mijn vrouwelijke én culinaire nieuwsgierigheid te prikkelen. 
Bij het pakketje dat ik mocht uittesten vond ik een paar leuke recepten, maar ik wou iets waar ik de smaak van het kruidenzout écht in terug zou vinden. Daarom nam ik mijn geliefde bakpan met anti-aanbaklaag uit de kast om gebakken aardappelen te maken, een echte klassieker maar daarom niet minder lekker.
Bovendien stond er nog een overschotje van aardappelen in de koelkast, ideaal dus!

Zoals altijd kruidde ik mijn gebakken aardappelen met peper, zout, Provençaalse kruiden, rozemarijn en peterselie.
Deze keer gebruikte ik in plaats van het gewone zout het kruidenzout van Herbamare.
Ik voegde dat zout echter als laatste bij de aardappelen, net voor het opdienen. Zo blijven de smaken optimaal behouden en -niet onbelangrijk- blijven ook de volledige voedingswaarde behouden.
De aardappeltjes vielen enorm in de smaak, door het kruidenzout pas op het laatste toe te voegen blijft de smaak echt goed behouden. En nog iets niet onbelangrijk, dit zout bleek een leuke aanvulling om mijn kruiding met rozemarijn.

Bovendien bevat het biologisch geteelde ingrediënten én is het glutenvrij én bevat het geen van melk afgeleide stoffen, suiker, gist en kunstmatige kleurstoffen, smaakstoffen en conserveringsmiddelen. 

Meer informatie over het kruidenzout vind je terug op:  deze site.
Wil je het kruidenzout ook eens proberen? Je vind het kruidenzout in de meeste supermarkten en je kan het ook bestellen op bovenstaande website.
En voor de Facebookers onder ons, A. Vogel heeft ook een Facebookpagina.






13 opmerkingen:

  1. Mm lijkt me best lekker! Nooit geprobeerd, zoiets. Meestal doe ik gewoon zout met kruiden op mijn eten ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nice blog dear.
    xo.
    http://fromhatstoheels.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik gebruik dit al jaren... heel lekker!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik gebruik het al lang en het is inderdaad zoals je zegt, Céline.

    Groetje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb dit ook in huis ! Lekker kruidig.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. dankjewel voor deze tip, céline!

    zout gebruik ik nooit.
    kruiden doe ik met de bouillon van tello, maar ik sta altijd open voor nieuwe ontdekkingen. :-D

    lekker weekend,

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ja, informatie is bijna overal over te vinden, en wat er nog niet mag je dan zelf toevoegen! Internet is oke.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. interessant! volgende keer breng ik het mee
    altijd goed als je het gewone zout zelf kan minderen

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Kool, Celine,

    Ik krijg schrik altijd met smaak versterker vooral vang dat zij een MSG inhoud. Maar deze wil ik wel proberen.

    Fijne weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik gebruik het al enkele jaren het kruidenzout van A Vogel. Heerlijk op een hardgekookt eitje ook vind ik. Of extra pit bij een tomaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Die is echt heeerlijk! Ik wist ook niet dat het geschikt was voor zoveel mensen met allergieën en dat het biologisch was, nice!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Je hebt echt een leuke blog en een fijne schrijfstijl! Ik ga nog verder met rondsnuffelen (al zag ik net die chocolate chip cookies en ik kreeg er enorme trek van, haha!).

    BeantwoordenVerwijderen