zondag 20 maart 2016

Recept: wolkencake

Ik moet iets bekennen. Soms maak ik het mezelf graag gemakkelijk. Wie niet eigenlijk?
Mijn geheim voor deze cake? Ik maak het mezelf lekker gemakkelijk. Benieuwd?






Ja, een pakje. Normaal ben ik hier niet zo voor, maar voor deze wolkencake maak ik graag een uitzondering. 




En wel om deze reden: er staat niet 'enkel water toevoegen'. Je voegt zelf de verse eieren en slagroom toe. Eigenlijk kan je nog volledig zelf deze cake bakken. Het enige wat je niet hoeft te doen is alles afwegen. Alles zit afgewogen in het doosje: de bloem, suiker en de bloemsuiker. Het enige wat ik verander: ik gebruik 250 ml in slagroom plaats van 200 ml.

Doordat er slagroom wordt gebruikt in plaats van boter, krijg je een lekkere, luchtige cake.







Deze 'wolkencake' kan je terugvinden in de Albert Heijn. En nee, dit blogberichtje werd niet gesponsord. Ik geef jullie gewoon ook graag eens een makkelijke tip. 


Tot woensdag!

20 opmerkingen:

  1. Dit ziet er super lekker uit. Ik gebruik regelmatig cake mixen van de bio. Soms mag het al eens iets gemakkelijker. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik huiver altijd een beetje van cake in pakjes, ik denk dan meteen aan een smaakloze droge substantie die naar karton proeft... Maar om eerlijk te zijn ziet jouw foto er kei appetijtelijk uit, haha. Misschien toch maar eens proberen als ik in een luie bui ben?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. 'k Slik even, Céline, mmm... !
    Lie(f)s.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh ja, dit is echt heerlijk! Ik heb dit laatst gemaakt met chocolade! :-)

    xoxo
    www.its-dash.com

    BeantwoordenVerwijderen
  5. O zo maak ik ook mijn cakes hoor! Niemand die het verschil proeft. Daarbij je voegt er toch enkele goeie ingrediënten bij. Bij fruittaart leg ik op de bodem( van Herta bijvoorbeeld)wat amandelpoeder en dan pas het fruit erop. Dat amandelpoeder erop is bedoeld opdat het fruit het deeg niet te vochtig zou maken en tevens geeft het een lekker smaakje aan je taart. De bodem een kwartiertje vòòrbakken is ook een optie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Als je de eerst hap neemt en je ademt dan net in heb je kriebel in je neus en dan nies je een wolk van poedersuiker, daar zal de naam wel vandaan komen. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  7. misschien dat ik dat zelfs zou kunnen

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ik zal ook eerlijk zijn, ik heb laatst een gateau gebakken met een pakje, en ie was idd lekker luchtig

    BeantwoordenVerwijderen
  9. oh wat lijkt dit mij heerlijk! ik houd enorm veel van cake

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik vond het iets minder dan ik had verwacht maar toch blijft die er leuk uitzien!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. misschien moet ik ook wel eens aan de slag

    prettige dag Céline

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ohhh wat ziet deze cake er heerlijk uit! Nog nooit van gehoord, van deze wolkencake, maar ga ik zeker onthouden voor de volgende keer dat ik bij Albert Heijn ben ;) Bedankt voor de tip!
    XO IMKE | Pastellics

    BeantwoordenVerwijderen
  13. bedankt voor de tip, Celine!
    Maar nu vrouwlief en dochter weer aan het diëten gaan, lijkt het me geen aanrader om hen dit voor te schotelen... :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. een wolkencake ..
    zoals jij die gebakken hebt is dat eentje om in de wolken te zijn, céline! :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ziet er lekker uit! Ik gebruik af en toe ook wel eens een mix, dat is soms best makkelijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. mmm... ziet er lekker uit! Zelf gebruik ik eigenlijk nooit een mix, maar ach.. het is wel handig eigenlijk :)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Je raakt zo in de wolken met deze cake ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ziet er heerlijk uit! En een beetje makkelijk op zijn tijd, is best lekker!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Het ziet eer heerlijk uit! Volgens mij zou ik dit ook nog wel kunnen maken.

    BeantwoordenVerwijderen