zaterdag 2 mei 2015

Getest: Home Made Gelato

De zomer is eindelijk in aantocht. Daar word ik blij van. En ik ben zeker en vast niet alleen.
En weet je waar ik enorm kan van genieten? Dat is van een zelfgedraaid ijsje.
Jammer genoeg is dat vaak veel werk en kan er ook heel wat misgaan.

Ik kreeg de kans om de mixen van Home Made Gelato te testen. Benieuwd of ze zijn goedgekeurd? 





Ik probeerde de vanille en de chocolademix. Het principe is erg eenvoudig: je giet de gekoelde mix in de ijsmachine en wat later heb je lekker, versgedraaid ijs. 
Alle mixen zijn online te bestellen via de officiële site: klik hier. En geloof me, er is enorm veel keuze. Zelfs sorbet!

Een groot voordeel vind ik dat de mixen een hoge houdbaarheidsdatum hebben. Zo kan je een voorraad mixen laten liggen thuis om bij zomerweer een verfrissend ijsje te maken.



Ik liet het ijs proeven door een welgekozen testpubliek (mijn ouders) en het werd goedgekeurd: 'Volle chocoladesmaak en romig'. Nu, wat wil je nog meer?
Ook de vanille was trouwens erg lekker.

Een 'nadeel' is echter dat het ijs sneller zal smelten dan ijs die je koopt. Dit is normaal. Als je ijs zelf draait en vers op een bordje zal scheppen, dan zal het ook veel sneller smelten. 
Dit is voor mij dus niet echt een nadeel.

Neem zeker eens een kijkje op de website van Homemade Gelato en probeer het vooral zelf. Ze hebben trouwens ook sorbet! 


20 opmerkingen:

  1. en ik draai mijn ijs zelf zonder pakje, maar maar echte room enz,
    is dit echt lekker?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is inderdaad echt lekker, zelfs boven mijn verwachtingen ;-)

      Verwijderen
  2. Ik ben een Ben&Jerry's superfan als het over ijs gaat. Zelf maak ik ook het 'zware' recept met vette room klaar...ik twijfel altijd bij 'pakjesdingen', maar ga dit toch een uitproberen. Trouwens, wist je dat ze bij Action ook een pakjesijs verkopen onder de naam "Toverijs". Gewoon melk en dat poeder mixen, een smaak toevoegen en in de diepvries...het smaakt, inderdaad...als bevroren melk ;-). Ik probeer dit uit en laat zeker weten wat mijn smaakpanel ervan vond :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oooh wat leuk, zelf ijs maken! Het lijkt me persoonlijk dan wel het leukst om het helemaal zelf te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Klinkt echt leuk om het zelf zo makkelijk te kunnen maken! Ben wel benieuwd of ook het sorbet ijs zo lekker is :-) liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zeker weten Annelies! Kijk maar eens op www.homemadegelato.com voor alle roomijs- en sorbetijssmaken.
      Groetjes van Homemade Gelato.

      Verwijderen
  5. Oh, dat wil ik ook eens een keer doen! Lijkt me heerlijk!!

    xoxo
    www.its-dash.com

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Bordje of glas koelen, Céline ?! Het helpt !
    Lie(f)s.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo gemakkelijk om te maken, had ik helemaal niet verwacht! Ziet er delicious uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ohh ziet lekker uit...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oeee die wil (en moet) ik proberen! Ziet er geweldig uit.

    XO Naomi in Wonderland

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh wat verassend makkelijk om te maken. Ziet er onwijs lekker uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dit ziet er verrukkelijk uit, moet ik zeker testen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik ben ijsverslaafd. Een bak is bij ook altijd zo op. Dit ziet er ook al zo heerlijk uit! Maar goed dat ik geen ijsmachine heb. hahaahha..

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hier ook een Ben& Jerry fan :)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Juist op tijd ,het ijsjes seizoen nadert!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Jij mag gerust ook ons eens van deze heerlijkheid laten genieten Céline, waar is het feestje? Hihi.
    Ik ben er terug en kom hier weer regelmatig voorbij om van al dat heerlijks die jij ons voorschotelt te genieten...

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hm, die nadeel vind ik ook geen echte nadeel :D prachtige foto's heb je ervan gemaakt, Céline!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. ik maak mijn eigen 'mix' liever zelf, céline!
    ik heb ooit zo'n mengeling uitgeprobeerd, hoor, maar dat viel hier niet in de smaak. ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Mijn vrouw heeft ook een tijdje zelf ijs gemaakt.
    Nu eten wij het zo veel niet meer.

    BeantwoordenVerwijderen