woensdag 25 maart 2015

My life in pictures - maart 2015 #4

Deze week is mijn fotodagboek gevuld met heel veel lekkers. En dat is allemaal de schuld van het KERK-foodfestival te Gent.
Een foto die is geplaatst door Céline (@cuisineceline) op






Zondag trok ik nog eens naar Gent. Lezers die me al een tijdje volgen, weten dat ik een stukje van mijn hart aan Gent ben verloren. Het KERK foodfestival is een perfect voorbeeld waarom ik zo van Gent hou: vernieuwend en gezellig. Beter kan ik het écht niet omschrijven. In de mooie hal stonden talrijke foodtrucks waar je van alles kon proeven. Bovendien was ik ook nog eens in superleuk gezelschap, ik heb er dus echt van genoten. Ik kijk al uit naar de volgende editie die zal plaatsvinden in het weekend van 30 mei.



Laten we beginnen met het raarste dat ik heb geproefd: The Dutch Weedburger (gemaakt met onder andere zeewier). En ja je ziet het goed, het is een groene burger. Eerlijk gezegd deed het mij een beetje denken aan een grote macaron met zaadjes. En nog eerlijker, ik had een beetje schrik om dit te proeven.
Maar ik waagde er mij aan. En ik was heerlijk onder de indruk. Best lekker zo een groene hamburger. 



We proefden ook van deze bagels. Ik nam er eentje met roomkaas en radijsjes. De bovenste is er eentje met kip. Beiden werden ze goedgekeurd. 


En van deze foto heb ik enkel de 'voor-foto'. Jammer genoeg is de 'na-foto' verdwenen van op mijn gsm. Heerlijk ziet dit er uit nee? Dat dachten wij ook. Jammer genoeg zat er niet veel smaak in deze nachos. En al zeker als ik ze vergelijk met de nachos die ik at in Amsterdam.  En we lieten ze dan ook nog eens, erg onhandig, op de tafel vallen. Een tip: een puntzak kan je niet rechtop zetten.



Deze noedels werden verorberd door het gezelschap. Jammer dat er hier geen vegetarische versie van was!



Als afsluiter koos ik voor deze cupcake met een hartje van karamel: hmmm! 



Dit was de leuke locatie voor dit foodfestival. 



En als afsluiter: daarnet ging ik nog naar de Colruyt en kijk wat ik daar vond: Oreokoekjes in ijsvorm! Ze zijn lekker én goedgekeurd. 

Hoe was jouw week?


14 opmerkingen:

  1. Wat leuk dat je daar bent geweest. Het ziet weer lekker uit. De ene brood ziet groen uit. Apart kleur heeft deze broodje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kerk-foodfestival, kan me daar niet zo veel bij voorstellen, maar als ik je zo hoor was het wel heel lekker.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik hou niet zo van eten in een grote groep.
    Zat er in die weedburger ook wiet???

    :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel veel lekkere hapjes, Céline, voor evenveel hongerige maagjes... !
    Lie(f)s.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die burger!! Ik dacht ook eerst: 'wat een rare macaron'! :D En die cupcake ziet er goddelijk uit, mmm... ik weet waar mijn hart naar uit gaat! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik ben jaloers! Veel te veel lekkere eten haha!

    xoxo
    www.its-dash.com

    BeantwoordenVerwijderen
  7. M'n hoofd blijft het iets raars vinden, zo'n groene burger! :D

    De nachos, maar zeker het Oreo-ijs, zien er dan weer superlekker uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. die groene burger kende ik nog niet, het lijkt me eens lekker om te proberen, als ik iets zie wat ik niet ken, dan wil ik dat altijd uitproberen

    BeantwoordenVerwijderen
  9. hahah..heel apart dat groen broodje. Heel toevallig deze week ook zelf hamburger broodjes gebakken. En waren echt zo goed gelukt! :) Ziet er prachtig uit allemaal, en ook gezellig . Zijn er dan ook muziek bandjes enzo? Ik ben twee jaar terug samen met mij man voor het eerst een weekend in Gent geweest, en ben ook verliefd! Ik vind Gent echt genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ooo néé, laat deze kelk aan mij voorbij gaan! Hihi, grapje hoor, wat is dit weer genieten! Want hoewel we er zelf niet kunnen van proeven, de mooie foto's doen watertanden!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ohhhh! Alles ziet er echt geweldig uit, en zeker die groene burger lijkt me ZO interessant! xx Naomi

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Kerk dan nog, verdorie.
    Niets voor mij zo'n eet festival :-)

    BeantwoordenVerwijderen