donderdag 12 juli 2012

La Place - Antwerpen

Het was niet mijn eerste bezoek aan La Place in Antwerpen. Ik was er al een paar keer geweest om mijn lunchpauze door te brengen en ik was hierover zeer tevreden. Dus waarom niet eens terugkeren?


La Place is gelegen in de mooie stadsfeestzaal van Antwerpen. Enkel al die stadsfeestzaal is meer dan de moeite om eens te bezoeken. De stadsfeestzaal werd in het jaar 1908 ingehuldigd en diende als onderdak voor allerlei festiviteiten (tentoonstellingen, bals, schoolfeesten, bezoek van Sinterklaas,...).
Momenteel biedt de stadsfeestzaal onderdak aan tal van winkels. Waaronder ook een paar restaurants en bars. La Place is hier eentje van.
Bij La Place kan je bij het binnenkomen een maaltijd kiezen bij verschillende mini-keukens.
Zo heb je de keuken voor de wok, voor de slaatjes, voor de pizza's en ook voor de broodjes.
Ik koos -zoals altijd- voor de pizza. Ik vind het enorm leuk hoe je ziet hoe ze voor je neus de pizza vers bereiden. En het leukste van alles is: je kan je eigen topping kiezen!
Het water stond in mijn mond toen ik met mijn pizza het bestekeilandje bereikte. Jammer genoeg ontdekte ik al snel dat er helemaal geen bestek meer was. Nuja, behalve dan de soeplepels. Maar eerlijk gezegd, met soeplepels kan ik geen pizza eten. Er was nergens nog bestek te bespeuren. Blijkbaar hadden ze problemen met de vaatwasmachine en kon het bestek niet op tijd afgewassen worden. Dat probleem kon trouwens ook de onfrisse geur verklaren die in het restaurant te bespeuren was.
Ik begon dan maar mijn pizza op te peuzelen met mijn handen. Dat was denk ik geen mooi zicht en behoorde al helemaal niet tot de etiquette. Maarja, ik kon toch moeilijk mijn pizza koud laten worden?
Gelukkig werden we na tien minuten gered met nieuw bestek. Zo kon ik toch nog een beetje genieten van mijn pizza. Jammer dat dit bestekprobleem zich voordeed, want mijn voorbije bezoeken aan La Place waren telkens zeer goed meegevallen.
Zo zie je maar hoe men tegenwoordig afhankelijk is van technologie.


Wil je ook eens proeven van deze pizza of iets anders wat live voor je neus wordt klaargemaakt?
Je vindt La Place niet alleen in Antwerpen, maar ook in tal van Nederlandse steden.
Een lijst met de adressen vind je op deze site.
Bovendien heeft deze keten ook een Facebookpagina.




10 opmerkingen:

  1. La place heeft altijd erg lekkere dingetjes. Wij hebben in de stad ook een La place, maar helaas is het daar vaak erg vies.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou ja, gelukkig dat het een pizza was dan en geen biefstuk ofzo haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi he de Stadsfeestzaal? Ik wist niet wat ik zag. En zo typisch Belgisch, al die aparte keukentjes met barretjes. Wij hebben helemaal beneden in de zaal een wijntje gedronken. Dat is heel normaal daar om 11:00 uur ;-). Shopse nog!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Als het je bevalt doe je het nog een keer, inderdaad! Net als politiek eigenlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ik eet pizza het liefst met de handen, je snijd die in 8 en doet alsof het taart is....gelukkig was het geen rijst of wok dat je bestelde :o)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat een mooie plaats om eens te gaan eten. Maar ja meestal heb je toch bestek nodig .. al kun je pizza wel in stukjes sleuren en zo binnenspelen alsdie tenminste niet meer te heet is,hahaha!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een zaal! Het ziet er op het eerste gezicht erg sjiek uit!
    Prachtig afgewerkt tot in het detail, doet me 'n beetje herinneren aan de Victorian Times! Alhoewel het jammer is dat je als klant een eerder schabauwelijke pizza krijgt op de menukaart - die waarschijnlijk ook nog 'es prijzig zal zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtig kader, jammer van de vuile glazen, borden, dienborden enz..

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Unieke ervaring van voedsel kan gemakkelijk worden opgedaan met de hypnotiserende gastvrijheid van de België restaurants. Er, honger junkies niet alleen kunt genieten van de traditionele gerechten, maar ook de plaatselijke traditie van gastvrijheid België bij Anterwepen restaurants.


    Antwerpen Restaurants

    BeantwoordenVerwijderen
  10. La palace is weer open , Met grote assortiment van lekker eten , alles biologisch en veel extras lekkr cafe ,
    Hou van Biologisch , kom naar antwerpen stadsfeestzaal La palace cafe & restaurant

    BeantwoordenVerwijderen