maandag 9 november 2015

Heel veel neuzekes

Af en toe krijg ik uitnodigingen in mijn mailbox om naar evenementen voor bloggers te gaan. Vaak zijn ze in Brussel of Antwerpen en is het voor mij een volledig avontuur om er op tijd aanwezig te zijn. Want hey, België en zijn files.. Het is geen mooie combinatie.
Antwerpen is voor mij veel te ver en is écht wel een uithoek van België, verwijderd van mijn habitat door zijn vele files. Brussel: net hetzelfde, maar neem daar dan nog eens onmenselijk moeilijke parkeerplaatsen bij. En nee, ik overdrijf niet. Ofwel ben ik gewoon echt geen parkeertalent.

Ik was dan ook énorm blij toen ik een uitnodiging kreeg voor een evenement in Gent. Gent is de stad waar ik mijn hart heb aan verloren én waar ik alle weekdagen werk.
Bovendien was het een evenement voor één van de Gentse trotsen: de cuberdon, oftewel de neuzekes.




Het evenement vond plaats in Alix Table & Jardin d'Amis, wat voor mij echt wel een verborgen plekje was in Gent.  Het is een echte aanrader om hier eens gezellig te komen ontbijten met vrienden. 

Ik was er uitgenodigd, samen met heel wat andere bloggers. Het is altijd leuk om nieuwe mensen te leren kennen en bloggers terug te zien. Al moet ik toegeven dat het soms allemaal wat onwennig is, aan tafel zitten met mensen die je enkel online kent én die ook nog eens voortdurend foto's zitten te nemen met de smartphone (inclusief ik). 



Het was dan ook écht wel de moeite om enkele foto's te nemen. Het werd een brunch in ware Pinterest-stijl, vol met zoetigheid en gezelligheid.









Ik heb van zo veel cuberdons mogen proeven: jummie! 
Mijn favorieten waren de blauwe varianten met bosbessenconcentraat: Héérlijk!
Oh, en er zijn nu ook cuberdons met chocolade: overheerlijk!
En dan had ik het nog niet over de vegancuberdons: zonder gelatine en dus helemaal geschikt voor de veganisten onder ons. Ze staan niet stil bij Gelfhof

23 opmerkingen:

  1. Neuzekes! Echt een verslaving van mij! Niet de namaak, maar de echte Gentse! Mmmh, geweldig! Ik ben jaloers, haha

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een lekkerrrrre reportage, caline ! Toffe foto's !
    Lie(f)s.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. typisch Gents, en dus bovenaards lekker...

    :-D

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Super mooie foto's van schitterende gedekte tafels met heerlijke versnaperingen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. echt gents, natuurlijk moest je die daar in alle geuren en smaken daar gaan proeven

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ooo Céline, nu heb je me toch heel veel plezier gedaan met dit schitterend log: de 'tsjoepkes' van Gent zijn nu eenmaal mijn favoriete zoetigheid, maar ik wist helemaal niet dat je er zoveel gerechten mee kon maken. Een dikke bedank dus!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dit lijkt mij een heel fijn event. Gent is nog al redelijk ver voor mij. Je hebt er wel mooie foto's van gemaakt, net zoals je beschrijft een pinterest gevoel hihi.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. super, wat leuk!
    ik at een veganistische snack in NYC, nochtans mijn ding niet, maar 't was best lekker.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh, wat ziet dat er leuk en gezellig uit!!

    xoxo
    www.its-dash.com

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Tututut... Antwerpen een 'uithoek' van België?!? Pas maar op dat de Antwerpenaren dit niet lezen... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ze hebben daar echt al zoveel verschillende smaken in! Ik zou ze echt allemaal eens moeten uittesten eigenlijk, misschien dat ik er dan wel eentje vind waar ik gek op ben :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ahh, ziet er echt heerlijk uit!! Echt mooie foto's!! Ik at eens van die neuzen in Gent, echt lekker!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. die neuzekens zijn inmiddels een echte rage geworden....

    je vindt ze nu zowat overal

    groeten

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Voor mij is Gent dan weer ver weg
    Mooie foto's sfeervol ook
    Zelf ben ik niet zo gek van die neusjes

    BeantwoordenVerwijderen
  15. ow wat een leuke en lekkere foto's! Ik moet maar eens snel naar Gent om de Neuzekes te proberen hihi

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ben ik de enige die nog nooit Neuzekes geproefd heeft?!
    Maar dat wil ik wel... Zeker na dit artikel!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ooh dat ziet er lekker uit allemaal! En nee hoor, ik heb ook nog nooit neuzekes geproefd laat staan ervan gehoord!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Oh neuzekes! Als er iets is waar ik een paar duizenden van opkan, dan zijn het wel neuzekes! Wat ben ik jaloers dat je naar dat event bent gegaan! Het ziet er allemaal dan ook zo lekker uit!!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. whawww .. jij moet je de koning(in) te rijk gevoeld hebben, céline!

    magnifieke foto's maakte jij van dit event!
    mja .. deze neus is dan ook niet erg objectief? ;-)))

    zoet weekend, céline!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat leuk dat je naar dit evenement bent geweest! Ik kan me voorstellen dat het soms wat akward moet zijn. Je foto's zien er zó leuk uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Voor de neuzekes alleen al wil ik ook eens naar zo'n evenement ;-)

    BeantwoordenVerwijderen