zondag 22 februari 2015

Bar Jan Cremer - Gent

Valentijn, het is voor de één pure commercie, voor de andere het hoogtepunt van het jaar. En dan heb je ook nog de vrijgezellen onder ons. Zoals ik.
Niet dat ik me niet heb geamuseerd op Valantijn hoor, integendeel. Ik ben met één van mijn beste vriendinnen gaan brunchen in Gent. En Valentijn, dat was voor ons een goed excuus om carrotcake en brownies te bestellen. En warme chocolademelk. 

Oja, en we bestelden bagels ook. Gewoon, omdat het kan.




Bar Jan Cremer bevindt zich niet zo ver van het Sint Pietersplein te Gent, op het Kramersplein. En het is zo een zaakje dat mijn hart heeft gestolen in zijn eenvoud.
Het interieur is rustig, modern en eenvoudig. Vooral de quote aan de deur en de muur met een vleugje bakstenen vielen bij me in de smaak.



Ik koos voor een theetje en een bagel met mozzarella, pesto en zongedroogde tomaatjes.
Als je het mij vraagt zijn er trouwens in België nog veel te weinig plaatsen waar je bagels kan proeven. 

De bagel was heerlijk krokant en ook de pesto smaakte erg lekker. Al is zo een bagel soms wel wat onhandig om op een beleefde manier op te eten. Maar dat nemen we er dan maar met veel plezier bij. 



Als afsluiter een lekkere (echt, lekkere!) chocolademelk, waar blijkbaar een snuifje kaneel in verstopt zat. Wat ik een enorm pluspunt vond: er is ook chocolademelk met soja. En ja, ik heb die uitgetest: goedgekeurd!
De carrotcake was lekker, maar de beste van Gent vind ik nog steeds die van Simon Says.
Maar goed, die bagels waren overheerlijk, net zoals de chocolademelk.
Ik ga er zeker en vast nog eens naartoe.


Meer informatie over Bar Jan Cremer: klik hier. 



21 opmerkingen:

  1. Wat ziet weer lekker uit. Leuk filmpje om te laten zie hoe het doet. Lekker zonnen aan de terrasje. Wat gezellig daar.
    Fijne zondag.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat ziet er gezellig en lekker uit daar. En je moet je toch zelf elke keer vermaken. Maakt niet uit welke dag het is.

    Love As Always
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Kan je geloven dat ik zelfs nog nooit een bagel gegeten heb... :-S Ik moet dringend eens naar Gent, het ziet er superlekker uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dit plaatsje moet ik zo te zien zeker onthouden voor als ik nog eens naar Gent ga!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk! Wat ziet dat er allemaal lekker uit ook!!

    xoxo
    www.its-dash.com

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jan Cremer... waar is de tijd ?

    op het St-Pietersplein kom ik regelmatig, volgende keer maak ik een ommetje

    fijne zondagavond Céline

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dit adresje moet ik optekenen voor een volgend bezoek aan Gent! Die bagel ziet er erg lekker uit. Carrotcake heb ik gegeten bij een bezoek aan Londen. Speciaal maar ik vond het echt lekker!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een heerlijk eten! Ik ben echt een mega fan van bagels dus van die foto loopt het water me in de mond!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. bedankt voor de tip. een hoek van Gent die ik minder goed ken.
    ben vrijdagavond nog in Gent geweest, maar het wat een blitzbezoekje.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ziet er heerlijk ui!! Al lust ik geen carrotcake en brownies..hahhahah. Chocomelk ben ik wel gek op, en er zijn maar weinig tentjes waar je lekkere warme chocomelk krijgt hier in Nederland!! vind ik..Te zoet, te vettig, of nog lauw!! Je bagel wil ik zo wel een hap van nemen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. mooie foto's , lekker eten, ik krijg er honger van, maar hier zal 't gewoon mijn dagelijkse boterham met banaan zijn....

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wow, dat ziet er heel lekker uit Céline, of zou dat door je mooie foto's komen?
    En weet meid, dat Valentijn er niet alleen voor geliefden is, maar ook voor vrienden, dus jullie hebben die dag met elkaar vervolmaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. i'm in love with that food! Let's follow each other on G+ and GFC? Or also in other social media if you want?

    http://letrendycharm.blogspot.pt/

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Het ziet er allemaal erg lekker en gezellig uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Oeh dat ziet er allemaal heel lekker uit! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ziet er geweldig uit, al dat lekkers! (Misschien wel het belangrijkste van Valentijn: jezelf graag zien! ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  17. foto's om van te smullen, céline! :-))

    en een adres .. om te onthouden! ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  18. your blog is so cute! Thank you for your comment on mine :)
    Hope to stay in touch!
    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ziet er heel lekker uit. Valentijn is ook een dag om jezelf te plezieren. Is voor de mensen van wie je houdt dus waarom zou je niet van jezelf mogen houden. Is eigenlijk een must.

    BeantwoordenVerwijderen