woensdag 10 december 2014

Aperitiefhapje: Lay's Oven Stars met een gezonde pestodip

En hier is hij dan: mijn allereerste recept voor de feestperiode. 
Lay's bracht voor deze feestperiode een nieuw soort chips op de markt: lekkere ovenchips in een leuke stervorm. Je kan de chips klassiek serveren in een kommetje, of wat dacht je bijvoorbeeld van mini pizza's, chips tussen een sandwich of met een heerlijke kaasdip? Op Why Not Monday vind je heel wat inspiratie terug. En ook ik heb mijn versie gemaakt. Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden!
Mijn huisgenoten hebben het alleszins volledig goedgekeurd (en opgegeten). 



Tip: maak jouw dip niet te zout, de chips hebben namelijk ook al een zoute smaak.

Wat heb je nodig?

  • 1 blik kikkererwten
  • 2 koffielepels groene pesto
  • peper en zout
  • Snuifje knoflookpoeder
  • 1 dl olijfolie
Hoe maak je het?
  1. Laat de kikkererwten uitlekken. Spoel goed met water;
  2. Doe de kikkererwten in een beker, samen met wat peper en zout, het knoflookpoeder en de olijfolie.
  3. Mix dit met een staafmixer of doe het in de blender.
  4. Voeg de pesto toe en proef. Kruid bij indien nodig.
  5. Serveer deze dipsaus met de chips.


13 opmerkingen:

  1. Dit lijkt me heerlijk! Ik ben sowieso dol op dit soort dingen met chips enzo, echt helemaal iets voor mij dus :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is in ieder geval geslaagd, Céline, én gezond ?!
    Lie(f)s.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lekker hoor! sausjes en dipjes zijn heeerlijk bij chippies!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. jammer dat we niet kunnen proeven Céline..

    groeten

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ziet er heerlijk uit! Mijn moeder zocht nog enkele hapjes om te maken, ik ga haar dit zeker aanraden!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dit klinkt lekker! hmm
    Liefs Nathalie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik heb een zwak voor dips ... en deze klinkt jummie!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. als liefhebber van erwten en pesto kan ik dit niet anders dan lekker vinden, céline! :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ooo, ik ga direct mijn kokkie Leflamand naar hier sturen om dit heerlijke recept op te halen, bedankt Céline!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mmmm-mmmm! Ik hou van kikkererwten dus ga het zeker eens proberen!

    x Krizia

    Shark Attack - Fashion Blog

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Lekker! Ik ben ook gek op de lays oven chips :)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. wij hebben vaak volk over de vloer, en zo'n tips zijn altijd welkom.
    Morgenavond komen de vrienden...mss eens proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hhhmmm jammie! Lays oven chips zijn sowieso al heel lekker, dat dipsausje kan het alleen maar nog beter maken!

    BeantwoordenVerwijderen