donderdag 8 mei 2014

Fotodagboek #3

De voorbije weken heb ik vooral genoten van het goede weer. Wat leuk dat het nu al zo een zomers weertje is. Als is het langs de andere kant ook een teken dat ons klimaat wel degelijk aan het veranderen is. En dat laatste jaagt me eerlijk gezegd toch wat angst aan.
Deze maand zal het trouwens wat rustiger zijn op mijn blog. Ik begin namelijk aan de laatste spurt naar mijn diploma: eindstage, papers en examens (Au revoir aan het sociale leven). 
Elke week mag je nu één berichtje verwachten in plaats van twee. 





Onlangs plantte ik mijn allereerste bosbessenstruik. Binnenkort kan ik dus hopelijk ontbijten met verse bosbessen uit eigen tuin.



Met een leuke vriendin tapas gaan eten bij Joris. En ja, we hebben het allemaal opgegeten. En we hebben daarna nog wat besteld. Genieten mag wel al eens he, niet?



Deze lekkere croque-monsieur at ik in het Criollo Chocoladehuis in Ninove. Jawel, in dit chocoladehuis hebben ze ook heel wat anders dan chocolade alleen. Al kom ik zeker nog eens terug voor de chocolade.



Deze Dame Blanche at ik ook in dit leuke chocoladehuis. Eventjes genieten van lekkere chocoladesaus en ijs na het winkelen. Heb ik al gezegd dat de bediening erg vriendelijk en hartelijk is? Dat kom je niet vaak meer tegen.


Gaan winkelen met de mama is: vaak wachten buiten de pashokjes.



Ik heb momenteel stage in Kortrijk. En kijk wat ik tegenkwam tijdens mijn tocht naar mijn stageplaats: het popup-restaurant 'Storm' van het VTM-programma 'Mijn Popup-restaurant'. Ik ben een vaste kijker van het programma en vond het dan ook erg leuk om dit restaurant eens 'in levende lijve' te zien. Jammer dat het een visbar is, anders was ik zeker eens gaan proeven van hun gerechten (ik eet geen vis en vlees). 



Mijn versie van een vegetarische spaghetti: met linzen en paprika. Zouden jullie hier graag het recept van weten? Dan maak ik hier met veel plezier nog een blogpost van.



Wat een schatjes he? Dit zijn de lammetjes die momenteel bij mijn grootouders 'wonen'.
Jammer genoeg worden ze gekweekt om later te slachten. Het liefst van al zou ik ze allemaal willen redden. 


Wat hebben jullie de voorbije weken allemaal gedaan? 

27 opmerkingen:

  1. 'k Duim voor 'je laatste spurt', Céline !
    Tussenin geniet je wel hier en daar...
    Lie(f)s.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke foto's! Zo lief ook, doe laatste met die lammetjes. Cute!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vooral lekker zelf weten wat je doet! Ik ben ook niet zo`n liefhebber van vis, maar ik lust het wel. En lente is fijn en zomer nog fijner.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke foto's en wat zien die lammetjes er toch schattig uit

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die lammetjes zijn super schattig ps bosbessen/blauwe bessen zijn zuurminnende struiken wat betekent dat ze in gewone grond vaak stilletjes weg kwijnen. Je kan turf toevoegen aan de grond maar dat is niet echt ecologisch, hetzelfde resultaat krijg je ook als je ervoor zorgt dat er een laag grasmaaisel rond ligt. Nooit kalk strooien en wat organische voeding/compost kunnen ze ook gebruiken. Ik wil je niet ontmoedigen hoor ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha,, dat doe je niet hoor! ;-) Wij zijn hier echte moestuiniers, dus ik hoop dat de plant goed overleeft ;-)

      Verwijderen
  6. Wat een leuke foto's.
    Ik hoop dat je struikje gewoon goed zal groeien!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. je werk en school komt op de eerste plaats, maar je weet, uit het oog is niet uit het hart...
    Doe goed je best!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Eerst en vooral: succes met je examens Céline, maar ik ben er zeker van dat jij met vlag en wimpel slagen zal!
    Bedankt dat je ons eerst nog even verwent met dit mooi, uitgebreid log, hier kunnen we een tijdje mee vooruit. En om op je vraag te antwoorden: dit is een oleander.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. een adresje om te onthouden, daar in Zottegem!
    Veel succes met je laatste studieloodjes, Celine

    BeantwoordenVerwijderen
  10. veel succes met je laatste weken op school, ik duim voor jou en ondertussen geniet ik van je fotodagboek

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Veel succes met de papers, de examens en eindstage! Ik ben er van overtuigd dat je dat goed zal doen! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Awwwww die lammetjes! leuke foto;s :)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Succes tijdens de laatste weken van je opleiding!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Alleen maar leuke foto's zeg! Die lammetjes, tosti's, ijs... <3.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. goh .. van tapas, over croques, ijs, spagetti, ..
    dat is hier weer om te watertanden, céline! :-))

    ff een tip;
    plant nooit 1 bosbessenstruik alleen, want je gaat géén of bijna geen bessen hebben!
    je moet altijd meerdere struiken planten, zodat ze elkaar kunnen bevruchten! :-))

    fijn weekend,

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oei, dat wist ik niet! Er zat bij de plant een karton waar op te lezen stond dat het een zelfbestuiver is.. Als het niet lukt zal ik hem nog een vriendje moeten kopen dan ;-)

      Verwijderen
  16. Ik sluit me aan bij allen die je een goed examen toewensen! En niettegenstaande dat je je gedachten nu toespitst op "schoolwerk" weet jij zeker en vast tussenin te genieten van de kleine dingen die het leven je aanreikt !! liefs en veel succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Superleuke foto's en succes met je examens!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Jammer dat het een stukje rijden is maar anders ging ik zeker die eettentjes uitproberen! Maar wie weet zijn we ooit in de buurt!
    Die lammetjes zijn echt schattig, jammer dat ze voor de slacht zijn maar ja, ook dat hoort er bij helaas...

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Het recept voor die spaghetti zou ik heel graag eens lezen! Mijn vegetarische spaghetti is met heel veel groentjes, maar ik ben altijd benieuwd naar andere versies en wil de jouwe zeker eens proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. leuke foto's en succes bij het einde van je opleiding


    groeten

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ahh leuke foto's weer en succes :)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een heerlijke foto's! Ik heb ook net examens gedaan! Toevallig! XX

    BeantwoordenVerwijderen