maandag 14 april 2014

Very Inspiring Blogger Award

De hoofdreden waarom ik ben begonnen met deze blog is het inspireren van anderen. Ik wil jullie allemaal inspireren om in de keuken te gaan staan en je vrienden, familie of partner te verrassen met een zelfgemaakte cake of een volledig menu. 
Het was voor mij dan ook een enorme eer om de award voor inspirerende blogger te krijgen van 'Zo simpel is dan geluk'.

Er zijn heel wat regels aan verbonden, ik zou mezelf niet zijn moest ik hier mijn eigen versie niet van maken. Ik heb ze dus een beetje aangepast. 
De bedoeling is om bij deze award 7 feiten/leuke dingen over mezelf te delen.



Feit 1: Ik ben al meer dan 7 jaar vegetariër. 
En al zeven jaar aan een stuk krijg ik deze vragen te horen: waarom ben je nu eigenlijk vegetariër? Wat eet je dan? Word je niet ziek? 
Ik ben vegetariër geworden omdat ik vlees en vis niet lekker vond. Ik ben het gebleven omdat te veel vlees en vis eten gewoon niet goed is voor onze aarde. Bovendien vind ik het enorm leuk om nieuwe ingrediënten te vinden en te gebruiken in de keuken.
Ik vind het ook niet erg om vlees en vis klaar te maken. Ik doe dat met veel plezier. En aan de reacties te horen doe ik dat nog niet zo slecht.
En nee, ik ben nog steeds niet ziek geworden door geen vlees/vis te eten.

Feit 2: Ik koop enorm graag lippenstift.
En dit feitje is echt nog geen zeven jaar aan de gang. Ik was eigenlijk best wel verschoten van hoeveel lippenstift ik op enkele maanden heb verzameld. Ik vind het gewoon erg leuk om al die verschillende kleurtjes uit te proberen. Dat is dan misschien iets typisch vrouwelijk in mij. 




Feit 3: Stille waters hebben diepe gronden.
Als ik nieuwe mensen leer kennen, ben ik nogal stil. Maar eens je me goed kent...


Bron: tumblr.com

Feit 4: Ik reis enorm graag.
Ik hou ervan om reizen te plannen. Ik hou ervan om nieuwe culturen te leren kennen.
Ik hou ervan om mijn koffer in te pakken en te vertrekken naar nieuwe herinneringen.
En misschien zit mijn studie toerisme daar wel voor iets tussen.  

Feit 5: Dromen met de ogen open
Ik droom graag. Ik heb grote dromen: ik wil een eigen tearoom. Ik wil bakworkshops en kookworkshops geven. Ik wil naar Australië reizen. Vroeger waren er personen in mijn leven die me vertelden dat mijn dromen te groot waren, te onrealistisch. Niets is minder waar. Volgens mij zijn hun dromen gewoon net iets te klein.
En de beste dromen zijn degene waarbij je wakker bent, toch?


Bron: tumblr.com

Feit 6: Ik twijfel over alles.
Ik ben een echte weegschaal. Ik twijfel dan ook over alles. Welke lippenstift? Welke kledij? Welk menu? Welke film? 
Gelukkig heb ik ook vaak heel veel zekerheid. Als ik iets wil, dan ga ik er ook voor. Met 100% zekerheid.

Feit 7: Ik lust geen rauwe tomaten.
Ik ben verzot op tomatensoep en tomatensaus. Op mozzarella en tomaat. Op tomaat in een warm broodje.
Maar geef me alstublieft geen rauwe tomaten in een slaatje. Want dat lust ik niet.


Bron: tumblr.com

Bovendien mag ik bij deze award ook enkele bloggers nomineren die me inspireren. Elke blogger doet dat op zijn manier: door heerlijke gerechten te maken, door leuke make-up te tonen, door leuke outfits te tonen of gewoon: door te tonen dat ze niet opgeven. Hoe moeilijk het soms is. En dat inspireert me. Mensen die iets graag doen, mensen die graag leven. Mensen die blijven dromen, hoe donker het ook is.

Vera Camilla 
Teskuh 
Beautygloss
Merel
Monique

Jullie mogen de award overnemen, maar dat hoeft niet voor mij. Ik vind het al leuk dat ik jullie eventjes in de kijker mag zetten.

22 opmerkingen:

  1. Zeer leuke tag. Dat van rauwe tomaten begrijp ik niet zo, mijn vriend lust ze ook niet, maar in gerechten dan weer wel.

    Ps: er is momenteel een winactie op mijn site. Doe je ook mee? ^-^

    BeantwoordenVerwijderen
  2. zo'n Award heb je met recht en reden verdiend Céline...

    en je dromen komen heus wel uit

    groeten

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Erg leuk om te lezen! :) Ik herken me in een feitje over jezelf. Ik kan ook best stil zijn, en als ik je beter ken niet meer! En reizen is leuk ja!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat onwijs lief dat je me nomineert, en dan ook nog met zulke lieve woorden! Dank je wel! Ik ga hem zeker overnemen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk gedaan! Ik ben zelf eens genomineerd voor de Liebster tag!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Verdiend, Céline ! En blijf maar dromen, je bent jong en je kan ze realiseren, die dromen... Een doorzetter als jij !
    Lie(f)s.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wat een super leuke tag en wat leuk ingevuld! liefs x

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hahahaha, ik ben ook écht niet gek op tomaten. Ik eet ze wel, maar haal eerst alle zaadjes en rare dingen eruit!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mensen inspireren, nee, ik ben geen kookfreak en dat zal ook niet gebeuren.
    Mijn sterrebeeld is overigens geen weegschaal en toch twijfel ik, dus horoscopen zijn nonsens.
    Dromen vind ik wel fijn, over leuke dingen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Je hebt het dubbel en dik verdiend Celine en dank je ook omdat je mij nomineert.
    Alleen ik wil het op mijn blog alleen bij gedichten houden dus ik hoop dat je het niet erg vindt als ik het niet overneem.

    alvast een dikke knuffel en een lief dank je welletje

    BeantwoordenVerwijderen
  11. er zitten enkele heel herkenbare feiten tss, céline! :-))

    1, 4 en 7 zijn de opmerkelijkste! :-)))

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Een knap geschreven log met al even knappe foto's er bij. Bedankt Céline voor je openheid en vertrouwen, blij dat jij en je mooie blog er zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. zo zien we ook eens welke persoon er achter deze blog zit en at is fijn, al houd ik voor mezelf daar niet zo van

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een leuke award en leuk om te lezen :) En wat een super leuke en mooie droom je eigen tearoom!
    Heb trouwens gister je overnight oats gemaakt, it was yummm :D en ideaal zo op de vroege morgen :D

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat leuk om te lezen, heel grappig ook - mijn beste vriendin lust ook alles van tomaat, behalve tomaat zelf, haha

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Leuke tag! Haha grappig. Ik lust ook geen rauwe tomaten.
    Ik vind ze heerlijk als ze warm zijn, maar rauw..

    xoxo
    www.its-dash.com

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Leuk!! gefeliciteerd je hebt het verdiend. leuke feitjes ook

    BeantwoordenVerwijderen
  18. weer wat bijgeleerd, Celine
    Maar ik ben wel verrast van die rauwe tomaten, ik zou die alle dagen eten!

    ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een interessante feitjes;) ik ben ook een mega twijfelkont, en je hebt helemaal gelijk van je dromen waar maken. Mensen die je hier in tegen houden zijn je niet waard. Zonder dromen zou mijn leven een stuk saaier zijn..

    BeantwoordenVerwijderen